5 sposobów na walkę z codziennym stresem

business-19156_640

Szybkie życie, zmienność sytuacji, wzmożona praca i życie rodzinne – te wszystkie czynniki mogą przyczynić się do odczuwania stresu, co jest bardzo niekomfortowe zarówno dla nas jak i dla otoczenia. Aby uniknąć nieprzyjemnych sytuacji warto nauczyć się sztuki uspokojenia, co wbrew pozorom nie jest takie trudne.

1. Odpoczynek ponad wszystko.

sleep-375345_640

Nic nie zapewni nam spokojnego ducha jak odpowiednia ilość snu i zaplanowanie dnia tak, aby móc chwilę odpocząć. Organizm potrzebuje minimum 8 godzin snu dziennie. Niedobór snu powoduje rozdrażnienie, przez które łatwiej wpaść w pułapkę stresu tak, więc – wysypiajmy się. Róbmy też przerwy w trakcie pracy. Jeśli nasze stanowisko wymaga siedzenia przy komputerze należy dać naszym oczom i ciału czas na regeneracje – nie mniej niż 5 minut na godzinę. Zrelaksowanie zwiększa naszą produktywność, przez co możemy zrobić o wiele więcej niż podczas wzmożonego wysiłku.

2. Picie to zdrowie

cocktail-585315_640

Nie chodzi tu o napoje wyskokowe, lecz o wodę i ziołowe herbaty. Jeśli mamy problem z uspokojenie nic nie pomoże lepiej niż melisa lub zielona herbata. Zawarte w nich utleniacze rozluźniają mięśnie uwalniając nas od napięcia. Ważne jest także nawilżenie ciała. Aby zapewnić sobie spokój i dobre funkcjonowanie należy pić minimum 1,5 litra wody dziennie. Wpływa to pozytywnie na metabolizm, dzięki czemu nie tylko się uspokajamy, ale i dostarczamy organizmowi dawkę energii.

3. Muzyka łagodzi obyczaje

cute-15719_640

Aby pozbyć się napięcia możemy również włączyć ulubioną muzykę. Nic tak nie poprawia nastroju (oprócz czekolady, której nie ma w zestawieniu ze względów kalorycznych) jak playlista na wkurzenie. Słuchanie muzyki wyzwala w nas dobre emocje, więc łatwiej nam wrócić do stanu spokoju.

4. W zdrowym ciele, zdrowy duch

jogger-426670_640

W skrajnych sytuacjach, kiedy chce nam się krzyczeć ze złości i nie dajemy rady uspokoić nerwów idealnym rozwiązaniem jest ruch. Aktywność fizyczna rozładowuje stres i a organizm utrzymany w dobrej formie zachowuje spokój na dłużej. Naprawdę najlepszym rozwiązaniem na pozbycie się nieprzyjemnych skutków stresu jest codzienna aktywność fizyczna: spacery, bieganie lub basen. Jest to podwójna korzyść, ponieważ wówczas oprócz relaksu zyskujemy również piękną sylwetkę.

5. Dodatkowa pomoc zawsze się przyda

Jeżeli powyższe porady nie skutkują i dalej chodzimy poirytowani i źli może warto zastanowić się nad prawidłową suplementacją i dietą? Czasami nasza psychika wystawiona na próbę osłabia się, po czym trudno jest na wrócić do ładu jednak bezpieczne suplementy diety (leki uspokajające nokaut.pl) takie jak np. ziołowe tabletki mogą nam w tym pomóc dodatkowo nie powodując spustoszenia w naszym organizmie.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *