Historia marki Prada

prada

Prada – to słowo musi kojarzyć każda osoba, która choć trochę interesuje się modą. To oczywiste, ponieważ nawet tym, którym ta sfera życia przysłowiowo zwisa i powiewa, z pewnością musiała się gdzieś delikatnie obić o uszy. Poznajmy nieco bliżej historię marki, która jest prawdziwym gigantem w świecie mody i nie tylko.

 

Za wszystko odpowiedzialny jest pan Mario Prada, od którego nazwiska pochodzi właśnie nazwa firmy. To on założył luksusowy włoski dom mody pod szyldem swojego nazwiska. Wydarzyło się to dokładnie w 1913 roku w Mediolanie, który od tamtej pory budował stale swoją niepodważalną dziś pozycje na mapie światowej mody. Najwięksi projektanci bezwzględnie uznają to miejsce za jeden z centralnych punktów, gdzie odbywają się najważniejsze pokazy.

 

Mario na początku swojej działalności zajmował się jednak tylko wytwarzaniem skórzanych torebek i to one właśnie rozsławiały jego imię. Nie były jednak w stanie mocno spopularyzować marki Prada jak działalność firmy w późniejszym okresie, już pod przewodnictwem jego wnuczki Miucci Prada. Miuccia sama jest projektantką nbso mody, choć może się pochwalić wykształceniem politologicznym. Jej rola w historii marki jest nieoceniona, ponieważ najbardziej przyczyniła się do tego, że dziś tak wiele osób Pradę zna i ceni.

 

Firma była przez nią prowadzona od 1978 roku. Muccia od samego początku swojej działalności podeszła do sprawy z dużym zaangażowaniem i już wkrótce wprowadziła linię zupełnie nowych produktów. Postawiła na ubrania nazywane Haute couture, które są nie tyle bardzo luksusowe, ale objęte ścisłą specyfikacją co do samej produkcji, zastrzeżoną już w 1945 roku. Jej zasługa to także linię ubrań szytych i sprzedawanych seryjnie, które to nazywane są w fachowych kręgach pret-a-porter.

 

Sama Prada dla Mucci to jednak nie wszystko, ponieważ jest ona udziałowcem także innych dobrze znanych firm, takich jak Gucci czy Giorgio Armani. Większość z nich została wciągnięta do utworzonej w latach 90-tych Prada Group. Marka cały czas pragnie się rozwijać, dziś Prada to nie tylko ubrania, ale także bardzo ekskluzywne perfumy. Firma posiada obecnie około 250 sklepów w 65 krajach, a jej dochód szacuje się na kwotę oscylującą koło 1,7 miliarda dolarów.

Źródło zdjęcia: epSos.de / Foter / CC BY

 

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *